musicdumper


Who's Laughing Now - Jessie J.

Assalamualaikum :)

A little something about me you can't deny :]
.
Addicted to the one and only Mr. Adam Mitchel Lambert
I may annoy you a lot
Haters, shut your mouth, it doesn't worth it.
Leave comments after post or by the formspring box there :]
Relationship status - I'm dating someone :D
English > Malay *sometimes*

Tuesday

29 November 2011


Confession
this post was inspired by Mr MHR :) terima kasih kerana atas confession dan berlaku jujur
saya takdapat gambarkan betapa kuatnya perasaan saya pada awak.
( meluat? aku pungg! puihhhhh~! )

"da pi tido jangan online!"
"alaaaaaa mana taw nak online ni"
"haip jangan online!"
"orang nak main game tuh sampai abes, bole laaaaaaa ."
"takboleee!" 
"alaaaaaaaaaaaa!" 
"hmm yelaaa 12.30 offline, mesti !"
 "yelaaaaaa, hehe thanks" 
"hm yela thanks je?"
 "loveyou loveyou ! haha"
 "kk loveyou too da nak tido bye tc"
"okay bye :D"

- k atas ni wayang je haha :D -

confession atau bahasa melayunya .....? jap aku lupa. eah apa confession dalam BM? arghhhhh! aku lupaaaaaaaaaaaaa! okay -.- aku maseh tak ingat

confession ni mcm sequel to post aku about secrets tuh, hahaha bila ada rahsia sampai masa kita confess pulak kan? *see aku maseh tak ingat*

what's good about confession?

1. Relief from burden of keeping a secret
maksudnya terlepas beban menyimpan rahsia. seriously, walaumacam mana pun kita simpan rahsia. kita at one moment mesti cari one person to confess everything, share everything. in my case ^^ luckily aku ada bestfriend macam Novi Astika , Hakim Haris*bangga siket haha* soryy taksebut sesapa lain. these guys might not there on that time. but never minds to spend much more time after that. well, call free digi after 12 to 6pm :p

2. Know that someone truly care bout you
first of all, how do you feel if one person is willingly nak dengar all your confession? eah seriously ea, there's type of people yang macam kalaw kita nak story dengan dia kan, cepat cepat lari. hmm aku pon macam tuh jugak kekadang, for some particular people -.- orang orang yang menagih simpati walhal tak layak mendapat simpati tuh pungggg -.-

 what's bad about confession?

1. Reaction
sepertimana experiment science, tak kira subject Phy ke, Chem ke, Bio ke, Add Sc ke, semua mesti ada responding variable. so bila cakap pasal confession, mang sure la pk apa reaction orang tuh nt, mara kaa? suka kaa? takda perasaan kaa? kalaw reaction "tak-kena-pada-masa", you have to face the music la babe. kalaw tak , syukurrr Alhamdulillah la kan :)

2. The changeous of feeling
perubahan perasaan. perasaan kat sini maksudnya samada perasaan si peluah kepada individu itu atau perasaan individu itu kepada si peluah. dalam konteks ni kita tak boleh nak sure, sebab perasaan ni adalah satu benda yang subjektif dan sentiasa berubah-ubah. mungkin pada saat confession tu, hati tak suka, tapi setelah beberapa ketika berubah pula. okay, ni semua subjektif.

-errr tetibe hilang idea taw, and dari tadi pikir nak tulis apa tapi tak dapat dapat idea -.- saket ati jap-

what's good and what's bad yang aku buad ni siket jee. but aku boleh cakap it is the main goods and bads of confession laa kan? terpulang kalaw ada yang bercanggah dgn pendapat aku. this is what pop out in my mind.

as a closer, confession is a work done which needs high rate of courage and determination to face the impulsive force produced :)
ada macam physician tak? :p eheee

er atas permintaan, terima kasih Novi Astika, bestfriend saya <3
yang mention blog ni masa on call rituh kan? haha k sayang kau, rindu kau jugak <3
aku ada followers tetap rupanyaaa

ada sesapa taw confession dalam BM apa? hehe sory lupa -.-

Saturday

26 November 2011

Hazimah Adris Wedding :')

aku maseh taklupa peristiwa, aku pergi sekolah SMB ( Sekolah Menengah Bandar, Kota Tinggi ) waktu malam dengan maktok - sewaktu jadi pengurus kantin sekola tu. ternampak ada kelas, and aku nampak Kak Hao (Hazimah) tengah belajar. Aku punya melambai bersungguh sungguh kat dia, haha dia malu kot -.-
sekarang sudah kahwin daaa :')


kepada sesiapa :D

terima kasih la sebab buat aku miserable, bersalah faham dengan dia. terima kasih bebanyak :') appreciate sangat sangat.

maaf buad YOU was-was dengan I. I faham :')

26 November 2011

kalaw rasa :)

kalau rasa macam dah takbole buat, jangan buat.
kalau rasa macam dah takbole minum, jangan minum.
kalau rasa macam dah takbole percaya, jangan percaya.
kalau rasa macam dah takbole jalan, jangan jalan.
kalau rasa macam dah takbole beli, jangan beli.
kalau rasa macam dah takbole berdiri, jangan berdiri.

okay? nampak tak step dia? now sambung,

kalau rasa macam dah takbole percaya, ______________.

and one more

kalau rasa macam dah takbole sayang, _______________.

*p/s: kalau rasa macam dah takbole jawab, cuma tolong, jangan hampakan saya.

heee post sesaja je ni, sanggup tak korang nak suroh orang berhenti sayangkan korang :/
sory, i takmampu

Wednesday

23 November 2011


Shhhhh~! Rahsiaaaaa

image googled
heyy heyy, hari ni, gua nak cakap pasal, shhhhh ~! rahsiaaaa ...

hm kaw orang ada tak rahsia? tak kira la besar ke, rahsia kecik ke, as long as it's called rahsia, it is rahsia kan?
tak da ? hm pi jumpa doktok, tanya ada pil untuk pelupa tak? -___________-

hmm aku sendiri ada rahsia.

rahsia yang aku simpan untuk diri sendiri.
contohnya macam dulu, aku suka kat budak ni. tp aku diam kan ajeee.
bile tengok jee, fuhhh dupdapdupdap. tp lama lama, hilang rasa. hahahaha bila kawan kawan cite pasal budak tuh, aku pung cakap "dulu aku suka dia"
diurang pon cakap, "seriously? taktaw pung?" 
HAHAHAHAHHA peaceeeeee (Y)

aku pun ada rahsia yang aku simpan dengan kawan kawan je.
contohnyaaaaa macam aku cerita pasal aku gaduh dengan kawan.
cerita sesama sendiri jeee, tak kecoh kecoh. tuh pon rahsia jugak kan? heeeeee

image googled


ada juga rahsia antara aku dengan kawan aku - taksemestinya rapat or bestfriend.
kadang kadang ada kawan yang tak tertahan tuh. terluahkan perasaan pulok kat aku :/
okay simpati la kan ?! kita dengar laaa, tp diamkan sudaaaa. yelaaa bayangkan kalaw da tak tertahan sangat beban tuh kan? takpelaaa. Imma listener okay ? :'>
contoh lain macam aku pegang password account Facebook ke, Myspace ke, heee kk rahsia (^^)Y

aku pun ada rahsia dengan orang yang tersangatttttttttttt dekat, rapat dengan aku.
contoh orang orang tuh macam; Family, MHR
okay rahsia rahsia macam ni aku tak boleh ulas ea? sebab nak kata menyakitkan pun iye, menyedihkan pun iye.

tapi tulaaa, kadang kadang rahsia ni bole buat kita senang, yelaaaa kalaw taknak kecoh kecoh kan?
tp ada juga rahsia yang menghantui kita sendiri. takut takut kalaw rahsia terbongkar, kite malu besar, taktaw nak sorok muka kat mana, and all that kan? 

pape pun, secrets should be keep as a secrets.
yang da pegang amanah jaga rahsia orang tuh, jangan la jadi kejam. pi canang kat kawan kawan.
haisss kaw orang ni, tak baik orang da bagi kepercayaan, korang musnahkan pulak -.- kesian budak tuh.

conclusion, kalaw kita rasa rahsia kita tuh terlampau rahsia,
berceritalah dengan orang yang paling BOLEH DIPERCAYAI dan KITA PERCAYA.
jangan tanggung beban sorang sorang sayangggggg. bole gila tahu? everybody needs friends and accompany in this freaking world.
so build trust wall okay babe ? :'D

-post ini tiada kena mengena dengan "Victoria's Secrets" products or "Harry Potter and the Chamber of Secrets" kayyyy-

peaceeeeeeeeeeeeeee out (Y)