musicdumper


Who's Laughing Now - Jessie J.

Assalamualaikum :)

A little something about me you can't deny :]
.
Addicted to the one and only Mr. Adam Mitchel Lambert
I may annoy you a lot
Haters, shut your mouth, it doesn't worth it.
Leave comments after post or by the formspring box there :]
Relationship status - I'm dating someone :D
English > Malay *sometimes*

Sunday

8 January 2011


mari berbahasa Melayu :) [ google translate it ]

saya harap, selepas anda baca post ini anda faham keadaan, dan kurang menyampah apabila membaca, saya cuma seorang manusia biasa, yang ada kalanya nampak tersenyum dan gembira bersama rakan-rakan, namun tiada siapa yang tahu kisah sebaliknya :)

baiklah, rupanya ada juga orang yang menyampah apabila saya berbahasa Inggeris,
maafkan saya kalau begitu,
saya sudah terbiasa berbahasa Inggeris :)

begini ceritanya,
saya selalu ber-facebook, tapi tiada satu orang pon mahu berbual dengan saya, -.-"
saya rasa tersisih, betul tak tipu,
kadang kadang sakit hati, tahu?
maklumlah, saya tidak cantik, siapa yang mahu berbual bukan?
bukan sahaja orang luar, malahan kawan pun tidak mahu berbual dengan saya juga
jadi saya buat apa yang saya suka,
mencari lebih banyak tentang Adam Lambert,

saya mempunyai rakan-rakan seperti homophobic*
maaf kalau anda tak suka / tak dapat terima apa yang saya katakan
tapi sejujurnya, begitu bukan?
jadi saya tiada teman untuk berbual-bual


dan saya dapati Twitter adalah tempat yang agak menarik untuk berbual tentang Lambert,
saya seperti berada dalam komuniti saya sendiri,
dan kebanyakkan mereka orang luar negara,
jadi saya perlu berbahasa Inggeris untuk berbual,
secara tidak langsung melatih diri untuk memperbaiki bahasa Inggeris saya sendiri
dan akhirnya terbiasa,
tambahan lagi, aktiviti sebegini mendorong kecenderungan saya dalam meminati / menggilai Adam Lambert

jadi apabila saya bercakap, kadang kadang saya berbahasa Inggeris,
sudah terbiasa berbual dengan ahli Glambert / Glamily yang lain berbanding dengan orang Melayu yang saya lebih kenali.

dan kini, blog ini telah di baca oleh orang luar negara, sama ada anda percaya mahupun tidak, tapi itulah kenyataannya, tapi bukan lah ramai orang,
jadi saya perlu berbahasa Inggeris supaya mereka faham .

saya harap anda semua faham :)

No comments: